6. 2. 2010

CQ WW 160M CW

Se konal minulý víkend. Původně jsem tento závod ani neměl v plánu jet. Ve čtvrtek jsem přivezl manželku z nemocnice a o víkendu mě čekaly nějaké povinnosti s dětmi. Rozhodl jsem se jen mrknout na pásmo po nových zemích a případně USA státech do diplomu WAS 160m. V pátek za jasného počasí jsme s Lukášem natáhli beverage na USA o délce 180m. Na poli za naší zahradou bylo 30cm sněhu a zem byla zmrzlá, tak jsme zavrhli zatloukání kolíků do země a položili beverage přímo na sníh. Vzhledem k tomu, že jsem již zkoušel i beverage přímo na zemi, věřil jsem, že bude fungovat. Měl jsem trochu obavy o impedanční přizpůsobení ale odhadnutý odpor 470Ohm stačil. Po změření bylo PSV do 1.8 v rozsahu 1.5-10MHz. První noc jsem vstal ve dvě hodiny, uvařil si hrnec kafe a šel hledat. Zvolil jsem kategorii SO High Power assisted abych mohl používat DX cluster. Pásmo bylo opravdu plné od 1810 do 1900. Beverage opravdu fungovala dobře, signály z USA byly výborné a dařilo se dovolávat.
V 8 hodin ráno končím s 206 spojeními a to vše jen na S&P. Je čas zajet pro čerstvé rohlíky a vytáhnout děti z postele. Protože se během dopoledne podařilo udělat vše co bylo v plánu, dal jsem si odpolene asi tak 3 hodinky QRX na snížení spánkového deficitu. V 17:13 jsem zapnul rádio s tím, že si zajedu chvíli na výzvu. To co nastalo předčilo mé očekávání. Rate byl chvílemi až 180 a spojení pěkně naskakovala. Do půlnoci jsem jich udělal přes 500. To už jsem byl rozhodnut jet závod naplno. Pokračoval jsem až do 3:45 kdy začal rate hodně klesat. Śel jsem si chvíli zdřímnout abych byl připraven na ranní grayline na USA. Bohužel se tak úplně nezadařilo a probudil jsem se až v 7:30 a to už byly nejlepší podmínky pryč. Přesto se ještě pár násobičů z USA podařilo. Poslední spojení jsem dělal s N2CU z NY v 10:28, poslech samozřejmě na beverage. Odpoledne začínám v 15:12 na kmitočtu 1813. To tam je ješte docela klídek. Musím vydržet co nejdéle, než začnou chodit JA. Minulou noc jsem žádného neudělal a potřebuji násobič. Vydržel jsem tam přesně hodinu a půl. Nejdříve se na mě naladil YO8KOS a vytrvale cékvil. Poslouchal jsem na beverage, takže jsem pořád byl schopen dělat spojení. Na moje upozoňování že frekvence je obsazena nereagoval. Po dvaceti minutách kdy neudělal ani jedno spojení se odladil. Po deseti minutách na to se tam naladil OY6A a to byl konec. V JA segmentu již nebylo místo, protože konkurovat multi Jánošíkovským stanicím s jednou GU43b nejde, tak jsem se musel odladit až někam na 1840. Tam už mám horší PSV protože anténa je laděna do DX segmentu. Pravidelně střídám CQ a vyzobávám stanice z DX clusteru. Spojení narůstají a tuším, že se mě podaří pokořit hranici 1000 QSO a 500.000 bodů. Chtělo by to ještě násobiče. Pořád chybí japonec. JH4UYB je pořád spotovaný, ale bez beverage ho na flaga čtu strašně špatně. Tuším, že mě odpovídá, tak snad to bude OK. Na 100% si jistý nejsem, ale to je život. O něco lépe jde JT1CO. YE1C má perfetkní signál, bohužel 300Hz nad ním cékví OK1DIG a celá Evropa ho bezhlavě volá. Po 15 minutách to vzdávám stejně tak jako s BD1BYV. Jdu zpět nad 1840. Za chvíli zavolá VR2PX a nový násobič je doma. Je vidět, že to jde. To už je ale poslední násobič. Konec závodu se blíží. Ve 21.15 dělám 1000QSO. Půl milonu bodů již dávno mám. 15 minut před koncem závodu najdu místo na 1810.5 a volám CQ. Do 5 minut volá JA7NI. Poslední 10-ti bodové spojení na 100% japonec i kdyby ten JH4UYB nevyšel. Závod končím na 1056 spojení. Na vítězství to samozřejmě nebude, ale na poprvé z domácího QTH bez přípravy a hlavně jen pro zábavu to jde. Uvidíme co konkurence.

Celkem tedy 1056 QSO, 31 USA/VE a 72 zemí DXCC. TX FT1000MP, PA R140 1x GU43b max 1200W out, TX ant. Inverted-L zlom v 19 metrech. RX Beverage 180m dir 300 deg., FLAG W7IUV + preamp 18dB.



Pohled na zalomení Inverted-L



Beverage 180m dir 330 deg



Krabička s transformátorem pro Beverage

V závodě jsem poprvé odzkoušel NF procesor dle Jardy OK1AYY. Musím říct, že zejména CW filtr je špičkový a pomohl k mnoha pěkným spojením. Rozhodně se k němu ještě na blogu vrátím.
Na Internetu už jsou předběžné výsledky tak to zatím vypadá na druhé místo v OK (congrats OK1TN). Hlavně mě ale těší výsledek ve srovnání s některými špičkovými závodními stanicemi z kategorie multi. I když nedisponuji PA typu multi Jánošík ani nemám v koncovém stupni několik elektronek s napětím na G2 minimálně 500V dá se i z domácího QTH malých rozměrů udělat obstojný výsledek. Vím co je třeba na příště zlepšit tak ať žije CQ WW 160m 2011.

3 komentáře:

  1. Ahoj Karle,
    pekna stranka a mechanicky pekne vyrieseny vertikal. Vsetko dobre, nech sa dari. Rado om2zz

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Karle,
    ktory CW filter od OK1AYY si pouzil?
    Videl som od neho asi 10 roznych
    konstrukcii.
    73! Jano OM2XW

    OdpovědětVymazat