21. 4. 2011

Kontrolní den na uW - testy OE1XGA

Od loňského roku je v provozu maják OE1XGA na 6,3,1.2cm z kopce Kahlenberg u Vídně.



Na 6 a 3cm nám u nás na OK5Z tento maják hraje v ukrutné síle. Na 1.2cm jsme ho zatím neslyšeli. I když je to jen 120 km není tím směrem úplně ideální profil. Zkusil jsem si spočítat pár profilů okolo domácího QTH a našel jsem pár míst, kde je téměř optická viditelnost, i při uvážení zakřivení země. Včera odpoledne jsme s OK2JNM sbalili FT290R2, transvertor na 3 a 1.2cm a vyrazili o čtverec vedle mého QTH. Maják na 3cm hrál okamžitě v síle 599+ i na jednoduchou hornu. Otáčením antény jsme našli řadu odrazů od okolních kopců i věží JE Dukovany.








Na 24GHz byl signál o poznání slabší cca 529, ale dal se najít docela bez problémů. Tady již bylo směrování se 30cm parabolickou anténou Andrew ostré. Vzhledem ke slabému signálu jsme odrazy od okolních objektů ani nehledali.

Profil  směrem k majáku vypadá takto.


Videa s nahrávkou:



 
 

Teď jen doufáme, že nám OE1XGA bude hrát i na kopci a potom budeme moci s OK stanicemi domlouvat skedy 10kHz nad "majákem ve Vídni".

Navečer jsem ještě zkusil příjem OE1XGA na 3cm v mém QTH na louce za domem. Profil je tam horší, ale hlavně mám již v tomto směru postavený nové rodinné domy, které ze země zcela stíní výhledu.


Přesto se maják podařilo objevit v úrovni cca 519. Zajímavé bylo, že pod odsměrování antény o 90 stupňů k západu se signál vyšplhal až na 559. Zachytil jsem pravděpodobně odraz od blízkých kopců nebo stožárů vedení VN.
Viz. následující obrázky

 A co napsat na závěr? Kontrolní den se vydařil a teď už jsem jen zvědav zda mě zase někdo vykrade WEB a co na to napíše hlavní ideolog týmu, jeden z nejchytřejších a nejpovolanějších, zastánce utiskovaných, velký vizionář a člen Jednofázového Závodního Družstva, případně jeho klon.


Žádné komentáře:

Okomentovat